Pasta med saffran och tomat cream fraiche och bacon

2011-01-13 - 13:10:05

Här kommer ett recept på en super god pasta rätt :)

1 packet färsk pasta(eller vanliga tagliatelle)
1 burk cream fraiche med saffran och tomat smak .
1-2 packet bacon ( jag brukar ha två )
1 röd paprika.
1 gul lök
(man kan även ha kräftstjärtar i, då räcker det med ett packet bacon, men nu har jag inte de hemma ) .

koka pastan .
Hacka löken och paprikan . stek löken och baconen .efter en liten stund tillsätter du paprikan . När baconen  är klar å häller du i pastan i stekpannan.Häll då i cream fraichen . Tillsätt kräftstjärtarna om ni vill ha det/har det hemma och krydda med salt och pepper.
lägg på lite salladsblad och smaklig måltid ;)

Super gott och jätte enkelt :)

Postat av: helen

gud vad gott receptet lät. :) Jo de sista 5kilona brukar vara lite tuffare. Jag har 10-15 kilo att gå ned (ca 4-5 gravid kilon) resten har jag velat få bort sedan länge. Så vi får se hur det går, ska försöka ta längre promenader med mammorna här på byn :) så man får peppa varann :)kram

2011-01-13 - 19:48:14
URL: http://helenm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0